Yoga in Medicine

Con Lectio Magistralis del Prof. Sat Bir Singh Khalsa

• Data: 25 giugno 2024 dalle 17:45 alle 20:30

• Luogo: Aula Magna, Via San Vitale 59

• Modalità d'accesso: Ingresso libero fino ad esaurimento dei posti disponibili

Presidente del Simposio

• Prof.ssa Maria Giovanna Gandolfi - Università di Bologna (Scienze Tecniche Mediche Applicate)

LECTIO MAGISTRALIS

• Prof. Sat Bir Singh Khalsa
    Professor of Medicine at Harvard University at Harvard Medical School, Harvard University, Boston, USA.
    Department of Sleep and Circadian Disorders Division of Medicine and Neurology at Osher Center for Integrative Medicine, at Harvard Medical School and Brigham and Women’s Hospital, Boston, MA, USA.
    Lead Neuroscientist and Investigator on yoga interventions for insomnia, post-traumatic stress disorder, chronic stress, and anxiety disorders and in both public school and occupational settings, substance abuse, PTSD, chronic stress, anxiety disorders and mental health in public schools.
    Editor in Chief of International Journal of Yoga Therapy.
    Coordinator of IAYT annual Symposium on Yoga Research.

Apertura

• Prof. Paolo Pillastrini - Università di Bologna (Scienze Tecniche Neuro-Psichiatriche e Riabilitative) Direttore Dipartimento di Scienze Biomediche e Neuromotorie (DIBINEM), Università di Bologna
  • Prof. Gianandrea Pasquinelli - Università di Bologna (Scienze Tecniche di Medicina di Laboratorio) Direttore Dipartimento di Scienze Mediche e Chirurgiche (DIMEC), Università di Bologna

Intervengono